2013. február 15., péntek

Lencsefőzelék újratöltve

Nem igazán voltam megelégedve az eddigi lencsefőzéses eredményeimmel, de úgy döntöttem, ezen változtatni fogok. Tudatosabban álltam neki, átgondoltam a lépéseket -nem mint máskor, ösztönből összedobok valamit - és ez a végső produktumon is meglátszott.
Reggel megmostam és beáztattam fél csomag lencsét, és délután álltam neki a főzőcskézésnek, biztos, ami biztos.
Első lépésként felapróztam egy kisebb hagymát, és egy kevés füstölt sonkát, olyan házasat. Szerintem működik sima füstölt szalonnával is, de ha már egyszer ez volt itthon. Nem is kellett belőle sok, csupán két kisebb szelet.
Előkészítettem még azokat, amikre szükségem volt:
2 ek. olaj, 1 kk. pirospaprika, 1 babérlevél, só, bors, 1 kis tejföl, 1 ek. mustár, gyümölcsecet, 1 ek liszt, a lencse, a felkockázott hagyma és sonka, 2 gerezd fokhagyma

(No meg persze annyi újítást eszközöltem, hogy ezúttal nem fazekat, hanem lábost kerítettem és abban készítettem el. Rájöttem ugyanis, hogy a jó edény kiválasztása nagyon fontos. Igaz, itt az albérletben nincs túl sok opció, de mégis érezhető a különbség edény és edény között.)

Az olajon megpirítottam a hagymát, aztán beledobtam a sonkát és a babérlevelet, megpirítottam, majd lehúztam a tűzről, beletettem a pirospaprikát, fokhagymát, megkevertem, visszatettem, mehetett bele a lencse annyi vízzel, hogy teljesen ellepje, de nem többel, sóztam, és alacsony lángon fedő alatt puhára főztem. Közben elkészítettem a habarást: egy rázókába (az enyém egy ezer éves Tupperware, anyától kaptam meg, nagyon jó, de láttam már 100ft-os boltban a kistestvérét, igaz, nem tudom, az mennyire hatékony) beletettem a tejfölt a lisztet, egy kevés vizet, a borsot, és a gyümölcsecetből egy löttyintést - ízlés szerint:). Összeráztam, majd folyamatos keverés során a főzelékbe öntöttem. Összerottyantottam és már kész is volt.
Páromnak mániája, hogy virslivel jó, én magában is szeretem, friss kenyérrel, de lehet a tetejére pirított bacont is tenni, az látványos és finom is.

Update: A képet meg lefelejtettem, de akkor most pótlom:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése